pinglans

The world's greatest feeling

När jag ser denna vackra bilden på Carolina Gynning sprids ett lycko rus i min kropp. Det är inte alls många som får uppleva riktig lycka och få känna att den lever i en. För några somrar sen hände det mig. Vi var i Bulgarien på semester och jag anmälde mig till att rida varje dag 3 timmar om dagen i naturen. Så höll jag på i en vecka, och jag ångrar inget!
Jag satt på en stor skimmel, en av de vackraste hästarna jag skådat. Vi var ute och red på ett vetefält. Ingen teknik eller människa förutom vi fanns inom synhåll. Solen sken med sin prakt och svetten klibbade. Hon börjar trava och sen över gick hon i galopp över fältet. Hovarna slog mot marken, med en svalkande vind i ansiktet flög vi på fältet.
Jag kände mitt hjärta slå likt hästen hjärta, frihet mitt ute på ett vetefält. Vi blev ett, jag och hästen. Känslan att bli ett med en stort djur, lycka är det enda som beskriver detta minne.
På fredag sitter jag i sadeln igen.



2010-09-20 @ 20:04:09 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0