pinglans

Käftsmäll rakt in i hjärtat

Det är få människor som känner mig här i världen, som jag har tillåtit och öppnat dörren till och fått stigit in i mitt hjärta. Alla, vi känner till världen, alla gör sitt bästa för att världen där ute är grym med sina förutfattade meningar och sina hårda kanter som kan visas sig som en bov ibland. Boven som stiger in och slår sönder och tar med sig allt vackert och lämnar en rånad och blottad.
Alla är vi olika, ingen den andra lik. Därför kommer boven i olika skepnader  i besvikelser, respektlös, hjärtskärande ögonblick  och de värsta boven gör lämnar en med en totalt trasig dörr. Om ni har upplevt boven vet ni hur det känns. Känslan är som en käftsmäll rakt in i hjärtat. Men sen har jag lärt mig att man kommer längre om man vågar låta andra stiga in och berätta varför just den tavlan hänger lite snett. För då kan dem hjälpa en och hänga den rätt, metaforisk. Not every one comes to injure you, know!
Men att ha ett öppet hjärta kommer alltid på ont och gott. Så ni tough hearted people smält era hjärta, gör något! stoppa in det i mikron eller låt någon smälta det åt dig.

2010-09-18 @ 18:11:59 Kärlek Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0